Inte bara vacker…

När man har en ledsen vecka är det tur att det finns nosar i ens liv. Här om dagen åkte vi till Uppsala för att köpa vaccin till liten Dundra och så passade vi på att träffas och busa lite med syster Elsa. Det var ganska kallt så småtjejerna fick lov att röra på sig för att inte frysa men jag tror nog att dom uppskattade lekstunden. 

Image

 

Igår var det ännu kallare och jag kände mig som en disktrasa när jag vaknade. Solen sken och när vi bestämde oss för att åka till Fagersta och träna lite med världens bästa Ninni blev plötsligt allt mycket roligare. Att sen mina hundar inte bara är vackrast i världen utan även sjukt smarta och duktiga gjorde ju inte saken sämre =) 

Dissa fick träna lite attityd, apportering och rutan. Hon fastnar ju lätt i koncentration och eftersom vi inte tränat lydnad på länge koncentrerar hon sig extra hårt och då får vi inte det där showiga FF som jag vill ha. Apporteringarna var jättefina utan tugg och tassar. Hoppas hon kommer ihåg det på tävling också =) Rutan är ju långt ifrån färdigt som moment och där har hon svårt med avståndet. Hon stannar perfekt på mitt kommando, men tar gärna 5 galoppsprång ut och vänder sig sen mot mig. Lösningen är väl att träna på 50 m så hon måste kuta på =)

Liten dunderhund fick lajja runt och träna på att inte bry sig om annat än matte. Framsteg gör hon och vi tränade till och med lite position. Hon är en godishora utan dess like och gillar jaktlek och att lämna tillbaka leksak till matte så det här kommer nog bli bra! Smart är hon dessutom och jag som slet mitt hår över Dissas positionsproblem tills hon var året hoppas att det kommer gå lite lättare med Dundra. 

Dundra fick dessutom ställa upp sig lite och träna på att springa fint i koppel. Det gick alldeles utmärkt så nu behöver vi inte träna mer på det =)

ImageImage

 

Bilderna är snodda av Ninni =)

Image

Måste kompensera med en bild på min gula kärlek!

Lämna en kommentar